Screenshot z wadu Dolphin's Dream. Screenshot z wadu Dolphin's Dream. Screenshot z wadu Dolphin's Dream. Screenshot z wadu Dolphin's Dream.

Dolphin's Dream

Dolphin's Dream

Aluqah (18.11.2006)

Autor wadu, který jsem si před chvilkou zahrál je argentinec (myslím) Alugah, který má na svém kontě už pěknou řádku levelů. Několik mám i já už projitých. Většina map, co jsem od něj hrál byla dost bizardních. Podivné palety barev, neobvyklá prostředí. A ve stále novějších mapách používá stále více a zručněji Zdoomové prvky.

Jeho v této době nejnovější dílo Dolphin's Dream je právě ukázkou toho, jak psychadelické mapy je tenhle zajmavý tvůrce schopen vytvořit. Dostáváte se do světa více než podivnýho a na doom nadmíru barevného. I obloha nezůstává stále stejně barevná, ale neustále barvy mění. I doprovodná hudba, která nemusí sednout každému připomíná cirkusovou melodii, ale sama mapa je spíš šílením.

Barevný vzdušný palác jako by byl postavený z lega z krychlových kostek, osvětlený různobarevnými světly. Prohánějí se po něm zombie v hojném počtu. Ještě hojněji se tu však setkáme s impíky, kteří nejsou nudně hnědí, ale stejně barevní jako celý vyšinutý zámek. Souboje s nimi jsou někdy dost na těsno a někdy by člověk ocenil větší manévrovací prostor. Mapa je zdoom only také proto, že k jejímu projití potřebujete skákat. To především proto, že Aluqah využívá zajmavých teleportů v podlaze a ve stropě. Hráč prostě musí proskočit stropem a teleportuje se jinam. Kvůli tomuhle systému jsem byl zprvu trochu dezorientovaný (jinde jsem podobnou věc neviděl) a měl jsem problém jeden takový teleport najít a chvilku jsem bloudil po mapě, ale není to spíš moje chyba a né autora? :)

Ke konci mapy vás čeká hlavní boss, jehož vzhled je dílem tvůrce Nanamiho. Jeho výtvor se mi opravdu líbí a souboj s ním je docela zábavný.

Dolphin's Dream není bezchybný, ale zabaví a překvapí zcela jiným prostředím, než na které jsme z Doomu zvyklí.

Hodnoceni-7/10