Screenshot z wadu Demons of Problematique. Screenshot z wadu Demons of Problematique. Screenshot z wadu Demons of Problematique. Screenshot z wadu Demons of Problematique. Screenshot z wadu Demons of Problematique.

Demons of Problematique

Demons of Problematique

Dennis "Exl" Meuwissen (16.7.2007)

Demons of Problematique není úplně nejnovější počin. Už mi na HDD leží nějaký ten pátek. Zkončilo mi zkouškové a tak jsem dostal chuť a čas si zase zahrát nějaký zajmavý singl a můj pohled se zastavil na DoP. O kvalitě tohoto wadu mě už předem napovídala zmínka v Cacowards z roku 2007, kde se sice DoP mezi nejlepší neprobojovalo, ale jako Runner Up k tomu neměl daleko. A teď když jsem se tímto map setem o 3 (resp. 5) mapách probil, musím konstatovat, že bych ho já osobně mezi nejlepší roku 2007 zařadil.

DoP je wad (resp. Pk3) běžící pod portem Zdoom a využívá celou řadu jeho výhod. Ovšem pouze jako doplnění klasické Doom hratelnosti. Začínáte v potemnělé chodbě za okny se tvý parťáci pootýkají se skupinkou hajzlů a na druhé straně velkou místnost s teleportem okupuje pár desítek zombíků. Aktivujete teleport a nezbyde vám nic jiného, než skrz něj uniknout před démony a dostáváte se tak do jiného světa.

A ten je udělaný skutečně precizně. Tmavé katakomby(někdy možná až moc temné, ale na druhou stranu to dodává na atmosféře, asi v GZdoomu by toho bylo vidět víc) podbarvuje kolikrát místo hudby jen křik a pláč. Potvorama se neštetří a vy máte co dělat, abyste se probili, protože SSG na sebe nechá docela dlouho čekat. Mapy jsou taky docela nelineární. Ve druhé jsem se nějak záhadně dostal k exitu nějakou tajnou zkratkou, ale mal jsem jen SG, tak jsem raději prolétl i zbytek mapy, abych se vyzbrojil (a bylo proč).

Třetí mapa je ještě blíž peklu. Na závěr se musíte utkat s démony, od kterých se odráží střely. Nakonec proskočíte dalším velikým portálem do poslední mapy, která je arénou, ve které se odehraje finální souboj, kdy budete muset odrážet nekonečné proud nepřátel a postupně mačkat tlačítka ne více či méně dostupných místech.

V poslední mapě se dostanete opět do známého prostředí první mapy, a jedná se už prakticky jen o takové outro.

Na DoP mě nadchl právě design map a jejich hratelnost. Náboje i zdraví mi přišlo hezky vybalancované a tak je vidět, že ani testing nebyl zanedbaný. I když se jedná o Zdoomové mapy, myslím si, že potěší i oldschool hráče. Zkrátka se jedná o skvělý počin, který by neměl uniknout žádnému hráči Dooma a k dokonalosti mu chybí už jen kousíček, protože jsem byl při prvním hraní trochu zmatený při některých puzzle pasážích a některá místa byla skutečně moc tmavá a pokud se v takovém místě použije stealth potvora, tak je to už trochu moc ;).

Hodnoceni-9/10

Demons of Problematique na /idgames

Damned 18.6.2010