Logo stranky


Screenshot z wadu Demons of Problematique 2. Screenshot z wadu Demons of Problematique 2. Screenshot z wadu Demons of Problematique 2. Screenshot z wadu Demons of Problematique 2. Screenshot z wadu Demons of Problematique 2.

Recenze

Demons of Problematique 2


Demons of Problematique 2

Dennis "Exl" Meuwissen (11.11.2009)

Demons of Problematique jsem si užil při minulém zkouškovém a při dalším přišel tak na řadu logicky druhý díl. Stejně jako DoP jednička je také dvojka mapset čítající jen pár map, konkrétně 4 + 1 map. První mapa ve své podstatě není akce, ale pouze volba obtížnosti stylem, jaký jej známe z Quakea (tip pro masochisty: Nightmare zvolíte prolezením portálu na hard zezadu). Na rozdíl od prvního dílu ale DoP2 je pouze pod GZdoom a to především proto, že pro dohrání jsou nutné 3d podlahy, které GZdoom podporuje. Navíc DoP2 využívá i další možnosti tohoto portu, ovšem v rozumné míře.

Když jsem při posledním zkouškovém pěl ódy na atmosféru DoP netušil jsem, že Exl ve dvojce šel ještě dále. Tíživé atmosféře pomáhají především dynamická světla, která jsou použita skutečně bravůrně, navíc jsou často doplněny dalším efektem, který vytváří sloupy světla. Byly jste někdy na zaprášené půdě a světlo se opíralo do poletujícího prachu? Tak to je přesně to, co uvidíte v DoP2. Navíc se ve většině případů nedočkáte hudby, ale pouze ambientních zvuků, které zážitku také velice přidají. Hudba je využitá pouze v soubojích s bosy, kde rychlé tempo hudby podporuje rychlost, s kterou se musíte otáčet při boji. Atmosféra je o to neuvěřitelnější, že byla dosažená prakticky s malým počtem textur a bez drastických detailů. Navíc většina textur je bráno z doom2 iwadu.

Už první mapa mě uchvátila. Kombinace červených a zelených kamenů s železem je podobná mapě z DoP1. Narozdíl od jedničky ale je tato a další mapy v DoP2 značně lineární, stále člověk ví kudy kam a pokračuje bez problému. V tom je DoP trochu podobné Doomu3. Hned z počátku narazíte docela svižně na Cacodemony a Revenanty, ale není to nic, co by nešlo zvládnout. To druhá mapa už je pěkný oříšek, hlavně kvůli prvnímu bossfightu, který je podobný jako úplně poslední boj, jen s méně bossy. Druhý level končí tím, že vás potvory zajmou a vy začínáte třetí mapu pod zámkem v cele jen s boxerem. Bude to těžké, ale nakonec se pár zbraní získá a konec mapy je okořeněný zajímavým puzzlem. Poslední mapa je pak jeden megasouboj s hordami potvor. Není to snadné, ale jde to. Navíc je možné ukončit hru dvěma různými způsoby a jsou tak i dvě outra. Bohužel jednoho konce nevím jak přesně dosáhnout a vždy jsem u něj umřel. Možná 100% secretů?

Když se podívám, co jsem kritizoval na DoP, tak to DoP2 nemá. Není až tak tmavý a lépe se tak střílí, navíc stealth potvory tu také nejsou a všichni víme, jak bývají ve většině případů otravní. Kdo ale nemá rád příliš linearní mapy, tak se mu DoP2 nemusí líbit. Některé jsou skutečně přímé, ale i tak oplývají skvělým designem. Navíc velice zdařile využívají 3d podlahy, kdy v jedné pasáži jsou dokonce tři lokace nad sebou.

Jsem přesvědčený že DoP2 představuje prakticky maximum, co lze vymáčknout z klasických monster,zbraní a textur, aby to vypadalo tak skvěle. Navíc se DoP bezvadně i hraje. Všechny mapy jsou perfektně protestované a nábojů je tak akorát. Potovory jsou po mapě rozmístěny s nápadem a souboje jsou různorodé. Někdy potřebujete odpravit kopy impíků, jindy můžete nechat větší monstra se navzájem pobít... prostě vše, co máme na Doomu rádi.

Nevím, jestli je to tím, že jsem dokončil diplomku a dlouho jsem nehrál, ale DoP2 mi připomnělo, proč je Doom sedmnáct let stále živý. Možná někdo bude prostestovat proti velké linearitě map, ale mě se to prostě líbilo. Líbilo se mi to moc... Sakra já si to fakt užil.


Hodnoceni-10/10

Demons of Problematique 2 na Exlových stránkách

Demons of Problematique 2 na /idgames

16. Cacowards s umístěním Demons of Problematique 2


Damned 15.12.2010

back


© 2006-2010, Damned Wads