Logo stranky


Screenshot z wadu Hell Ground. Screenshot z wadu Hell Ground. Screenshot z wadu Hell Ground. Screenshot z wadu Hell Ground. Screenshot z wadu Hell Ground. Screenshot z wadu Hell Ground.

Recenze

Hell Ground


Hell Ground

Alexander "Eternal" S. (aka Deadall) (15.11.2009)

Eternal je v posledních letech k nezastavení a pravidelně se jeho mapy objevují v ocenění Cacowards a ani při posledním šestnáctém udílení se na jeho mapy nezapomnělo. Hned jako první ve výčtu oceněných je jeho mapset Hell Ground.

Hell Ground není žádný drobek. Po rozpakování vám wad soubor zabere přes 60MB, ale nutno říct, že skutečně kvalitního Doom materiálu. Na HDD se vám tak dostane mapset čítající 7 map, které jsou co se týče do velikosti spíš středně velké. Celé Hell Ground jsem prošel za 3 hodinky a to by z mého procházkového stylu měl Daniel Zajni opravdu radost. ;) Nového ale kromě map obasahuje wad podstatně víc. Nové hi-res textury, nové zvuky zbraní, které nekazí dojem a perfektní atmosferická hudba ve formátu ogg. Dle toho všeho vyžaduje spuštění Hell Ground co možná nejnovější GZdoom nebo GLBoom.

Eternal bez toho aby využíval nové možnosti moderních doom portů dosahuje novosti především neopakovatelným designem svých map. Velkolepost některých konstrukcí, které dokáže pomocí sektorů vymodelovat je až zarážející.

Dokonalá temná atmosféra drží hráče přilepeného dost blízko k monitoru. A to nejen proto, že velká část lokací je dost tmavá (i proto je asi lepší používat openGL), ale také proto, že mapy dokáží překvapit za každým rohem. Dokonce i za tím rohem, kam jste se už před časem podívali. Vrchol tohoto pocitu je velká knihovna v sedmé mapě, kterou budete courat sem a tam asi 20 minut a pokaždé trochu jinudy a pokaždé na vás bude čekat někde nějaký nový nepřítel.

Dalším aspektem doplňujícím atmosféru je skvělá hudba, která se v pozadí line pomalým tempem.

Pokud bych měl jmenovat mapu, která mě překvapila nejvíc, zmínil bych mapu předposlední a to proto, že mapa 6 je tak trochu jiná. Prakticky si v ní nevystřelíte a budete řešit jen trochu komplexnější puzzly než je obvyklé (modrý klíč = modré dveře).To celé v neuvěřitelně atmosferickém, i když téměř zcela prázdném prostředí.

Finální bossfight je hodně těžký originálně pojatý, stejně jako celý mapset. Musíte se k němu probojovat sedmou mapou která je také největší.

Celkově se jedná o unikátní dílo, kterému k dokonalosti chybí jen skutečně malý kousek, a proto si zaslouží pozornost všech doomerů a také skutečně vysoké hodnocení.


Hodnoceni-10/10

16té Cacowards a ocenění pro Hell Ground

Hell Ground na /idgames


Damned 19.12.2009

back


© 2006-2009, Damned Wads