Screenshot z wadu Phobos: Anomaly Reborn. Screenshot z wadu Phobos: Anomaly Reborn. Screenshot z wadu Phobos: Anomaly Reborn. Screenshot z wadu Phobos: Anomaly Reborn.

Phobos: Anomaly Reborn

Phobos: Anomaly Reborn

Chris Lutz of The Chaos Crew (1.2.2003)

Nedávno jsem dohrál wad Phobos: Anomaly Reborn. Jedná se o epizodu pro Ultimate doom z roku 2003. Narazil jsem na ní už před lety při 10. jubileu vydání Dooma kde byla mezi top 10 wady roku 2003. Asi proto, že je pro Ultimate Doom jsem se k P:AR odhodlal až nyní.

Na UAC Research Colony Beta se začali objevovat stejná monstra jako na základně UAC nedávno. Vy jako jediný přeživší první incident na UAC Research Colony Alpha (Doom1) jste pověřen úkolem letět zpátky na Phobos na Site B a místní vojáky cvičit v boji s démony. Při příletu k základně však všechny systémy letadla selžou a to se i s vámi zřítí dolů. A tady právě začíná P:AR.

A musím říct, že mě od prvního levelu tento wad uchvátil svým neuvěřitelně detailním zpracováním. Hned první věc, která mě uchvátila byl způsob hry se světlem. Prakticky veškeré nerovnosti hází šikmý stín. Když si představím, že všechny tyhle světelné efekty jsou dělány pomocí sektorů, zdá se mi to až neuvěřitelné. Také autor velice efektivně používá falešné 3d efekty a vůbec P:AR je vytvořeno tak, aby jeho svět byl uvěřitelný. Prostě jsem si myslel, že takhle nějak by to mohlo na Phobosu fungovat. Detaily a světelnými efekty je vytvořena skvělá atmosféra, která mi v některých levelech (The Dig Site) připomínala Doom3. Level Railbender se zase odehrává na jedoucím vlaku. Trochu mi to připomnělo druhý level hry blood ;). Také lezení po stavebním jeřábu v mapě Dissolution je zcela neobvyklým zážitkem.

Design úrovní je sice pastvou pro oči, ale bohužel se to na druhou stranu odráží trošku v hratelnosti. Ale naštěstí jsem měl pocit, že se časem situace zlepšuje (nakonec z toho u mě vychází P:AR určitě lépe než Hellcore které taky exceluje detaily, ale hratelností pokulhává). Dalším malým bezvýznamným mínusem je to, že detaily jsou v některých lokacích takové, že způsobují zpomalení počítače, takže vlastníci slabších strojů budou mít problémy.

Autor ještě jako bonus zaplnil některé mapy v episodě dvě některými svými staršími nevydanými mapami. I ty stojí za zahrání, protože také nejsou úbec špatné.

Přes to všechno... Je to prostě úžasný dílo a moc jsem se bránil mu nedat desítku (je to tak 9,5, ale půlbody nevedu ;)).

Hodnoceni-9/10