Logo stranky


Screenshot z wadu The first evil. Screenshot z wadu The first evil. Screenshot z wadu The first evil. Screenshot z wadu The first evil. Screenshot z wadu The first evil.

Recenze

The first evil


The first evil

Gibbonek (31.10.2009)

O Gibbonkovi jsem sem tam slyšel od Gusty, kdy o něm mluvil jako o svém "nadaném žákovi" ;) Dlouho jsem se ale nedočkal žádného jeho díla (pokud nepočítám titlepic, který mi Gusta poslal). Před pár dny ale Gibbonek vydal svojí prvotinu a tak, jak se mi naskytl čas, jsem si řekl, že se tomuto mapsetu podívám na zoubek.

Dostal se mi tedy do ruky mapset čítající 10 levelů. Po spuštění mě potěšil celkem sexy titlepic. A tak jsem se těšil co bude následovat. Podle slov autora vytvářel tento set v průběhu několika let s tím, že první mapy byly jeho skutečné začátky a to je to na nich také vidět.

Prostory v prvních mapách jsou hodně ztísněné, v pohybu vám také překážejí trochu divoce rozházené dekorace. Použití textur je na tom stejně. Míchání hellish, base, temple textur do sebe vyvolává u mě vyvolává estetický odpor a k tomu využití slime textury na strop skutečně také není dobrý nápad. Dalším nedostatek typickým pro začátečníky je také vyrovnávání textur. Ty na sebe většinou nenavazují a to zdá se především proto, že gibbonek ještě zcela nezvádl vlastnost zdí unpegged (taky mi to trvalo a často jsem to obcházel ;)) a taky design a tvary místností zcela ignorují rozměry textur. To je znatelné především v mapě 4 na veškerých bednách ve skladu :).

Většina těchto, řekl bych technických, nedostatků se ale s číslem mapy pozvolna vytrácí a poslední mapy už vykazují značnou zručnost. Hřbitov s kostelem v poslední mapě je toho jasnou ukázkou a je to také nejlepší pokoukání z celého mapsetu.

Když jsem se zmínil o designu, musím říct, že i přes veškeré předešlé výtky jsem ho zhledal často docela nápaditým a to je věc, které si cením možná nejvíc. Všechno ostatní kolem designu map do dooma se dá naučit, ale když nejsou nápady, tak to pak dopadá nemastně neslaně (jako moje mapy ;)).

Nejlepší mapy (i když ne bez výtek) pro mě byly 5, 8, 9. Pětka se hrála nejlépe, osmička neměla moc spád, ale měla několik zajímavých situací a devítka byla taková rychlá přímočará nonstop action mapka, která navíc dobře vypadala. Jen mě trochu pozlobilo místo, kam jsem spadl a nešlo se dostat ven.

Pokud bych se měl věnovat nejrozsáhlejší mapě 10, tak až na výše zmíněný hřbitov mě nijak neoslovila. Podivný labyrint s blikajícíma světlama, ačkoli měl dobrou atmosféru, byl podle mě otřesná nuda. Pak následoval aspoň povedený souboj s bossem, kde jsem ale postrádal cyberdemona, který se v průběhu celého setu někde schovával.

Nakonec bych se chtěl zmínit o výběru hudby, který považuji za veliké plus. I když dost melodií poznáme, jsou voleny s rozmyslem k dané mapě a nijak neruší, ba naopak přijemně podbarvují hru.

Celkově se jedná o hodně nevyrovnaný set, na kterém je vidět postupný vývoj autora. I když si nevyslouží příliš velké ovace, byla by škoda, kdyby především svůj vývoj Gibbonek zastavil, protože s trochou více cviku a citu se od něj můžeme dočkat podstatně kvalitnějších prací.


Hodnoceni-4/10

Článek o The first evil na Doom5.cz

Stáhnutí The first evil


Damned 11.11.2009

back


© 2006-2009, Damned Wads