Screenshot z wadu Total Massacre. Screenshot z wadu Total Massacre. Screenshot z wadu Total Massacre. Screenshot z wadu Total Massacre. Screenshot z wadu Total Massacre.

Total Massacre

Total Massacre

Enkeli33 (6.4.2009)

Enkeli33, jeden z mladých českých doomerů, který se hře věnuje především z tvůrčí stránky, na mě apeloval, ať se podívám na zoubek jeho wadu Total Massacre. Jedná se o mapset čítající 8 mapek, které se většinou drží témat hradů a chrámů. Enekli využívá custom potvory z bestiáře na stránce Realm667, což je hlavní důvod, proč Total Massacre spustíte pouze se zdoom kompatibilním portem.

Enkeliho styl je vcelku zajímavý. Zdá se jako by úplně plýtval prostorem, veliké místnosti a venkovní prostranství jsou obvykle zaplněné vysokým počtem náhodně rozmístěných nepřátel. Souhlasím s tím, že tento způsob značně evokuje hru Serious Sam, ke které se Enkeli tímto mapsetem i v readme hlásí. Na druhou stranu čím Enkeli šetří jsou detaily. Jeho místnosti jsou okvykle jen 4 holé stěny. Různá zákoutí, kam nápaditěji schovat potvory nebo konstrukce, které nebudou mít zásadní vliv na hratelnost, ale lahodí oku, by, podle mého názoru, pozvedly kvalitu map. Také si pohrát s texturami a používat je tak, aby na sebe plynule navazovaly a naopak aby předěly nevypadaly moc násilně.

Stejně tak, jak náhodně se mi jeví rozmístění příšer, se mi jeví i výběr custom monster. Většina z ních vlastně nemá nějaké výsadní postavení a důvod, proč by měli v mapsetu být. Cacodemoni, nebo Impíci, kteří se liší více méně především barvou podle mého hru obohatí jen minimálně, nemluvě o sem tam použitých stealth potvorách, které většinu hráčů spíš obtěžují. Světlou výjimkou je Afrit (létající baron of hell) nebo takový slabší létající Mastermind nebo silnější a trochu otravný arch-ville. V Total Massacre jsou použity i některé ultra hard potvory, jako třeba cyberdemon co střílí naváděné rakety, nebo ceberdemon řízlý velkým pavoukem.

Na Enkelim je sice vidět, že plnění map potvorami ho nebaví (což sám přiznává a já ho chápu ;)) a odbývá ho, ale ve vlastní tvorbě mapy s originálními nápady přijít dokáže. Některé lokace by hráčům mohli utkvět v paměti na delší dobu. Chtělo by je ale ještě vymazlit.

Takřka všechny mapy v Total Massacre jsou velké s velkými prostorami a počtem nepřátel v řádech stovek. Naštěstí díky právě velkým prostorám je likvidace monster docela zábavná. I když se kropení davů potvor ve halách opakuje, není to nakonec až taková nuda. Občas jsem narazil na různé bugy. Například mapa 1 nebo 6 šla obejít bez konfrontace s velkou částí mapy. Chtělo by to proto před vydáním mapy asi více otestovat.

Enkeli kromě map přidal také vlastí obrázky do title pic nebo mezi mapy pod vyhodnocení map. Dále změnil zvuk pistole a chaingunu, takže zní skoro jako s tlumičem. Dále přidal novou hudbu, která je sice povykrádaná z heretica, hexena a podobně, ale u map neruší a naopak hru dobře podbarvuje. Samozřejmostí jsou u něj i nové textury, které dávají mapám neokoukaný vzhled.

Závěrem bych chtěl Enkeliho povzbudit a poradit, na čem by měl podle mého především zapracovat. Je to tedy rozmístění potvor, aby hráč neměl pocit, že tvůrce při jejich rozmísťování zavřel oči a klikal po mapě. Věnovat více času a píle vizuální stránce. Přidat detaily, světla, konstrukce na stropy a stěny, které nemusí mít vyšší význam než estetický. A v neposlední řadě důsledně mapy sám otestovat a nechat je otestovat i někým jiným, kdo se ve wadech vyzná a bude schopný podat zpětnou vazbu.

Celkově se jedná o průměrný mapset, který by měl své místo na slunci tak před 12ti lety, dnes ale působí zastarale a průměrně a vyšší než průměrné hodnocení si bohužel z mého pohledu nezaslouží. Nicméně držím palce do další tvorby, která jistě bude stále lepší a lepší.

Hodnoceni-5/10

Stáhnout Total Massacre

Damned 20.7.2010