Screenshot z wadu Zen Dynamics. Screenshot z wadu Zen Dynamics. Screenshot z wadu Zen Dynamics. Screenshot z wadu Zen Dynamics.

Zen Dynamics

Zen Dynamics

Xaser "The Conqueror" (25.6.2006)

Ještě před zkouškovým obdobím jsem se prokousal Xaserovým dílem Zen Dynamics. Xaser je především tvůrce nepočítaně modifikací zbraní. I Zen Dynamics měl být další kompletní set zbraní, ale v průběhu k tomu přibyl i zbytek. A to 9 map (7 + 2 tajné) propojené příběhem plně využívajících možnosti zdoomu. Příběh je skvěle představen v dlouhém intru a v průběhu hry je také ve vložených scénách. V každé mapě méte splnit určité úkoly. Informace o nich je pod klávesou F (teda já jsem to měl pod F ;))

Ovšem nejúžasnější jsou na tomto díle právě zbraně. Nikdy jsem v Doomu nic takového neviděl. Wad obsahuje celkem 10 nových zbraní. Každá má primární i sekundární mód střelby a je nutné je přebíjet. Každá zbraň je jiná a i ta nejslabší byla použitelná v průběhu celé hry (ne jako Doom pistolka, která je už od MAP02 k nepoužití). Některé zbraně se prostě musí vidět. Je škoda, že ta nejsilnější flinta Fusion Canon "Orion" mi při použití zpomalila celou hru. Další nápaditou zbraní je například mačeta se kterou můžete šikovně dělat i různá komba a v sekundárním módu můžete jako rytíř jedi odrážet projektily na nepřítele.

V Zen dynamics na vás kromě klasických příšer čeká i spousta nových (často z Monster resource wadu). Některé jsou zvlášť nebezpečný. Především střety s Bossy jsou drsný. Finální souboj jsem opakoval několikrát, než se mi ho podařilo udolat. Po něm je možné objevit i alternativní konec.

Bohužel jsem našel nedostatky v designu map. Časté souboje ve stísněnýh prostorách s nemožností uhýbat. Občas i dlouhé vracení vyčištěnými lokacemi. Další drobnost, která může obtěžovat při opakovaném hraní je, že není možné nijak přeskočit vložené scény. Ale pokud zvážím, že jde převážně o modifikaci zbraní...

Zen Dynamics je i přesto umělecké dílo, které přináší doomu nové rozměry a rozhodně stojí za minimálně jedno dohrátí (já jsem to už hrál podruhý ;))

Hodnoceni-9/10

Stránka o Zen Dynamics na /idgames